SIMPLISTIC – blog lifestylowy

Jak nawiązać współpracę z firmą?
📅     

Jak nawiązać współpracę z firmą?

Mimo, że współprace między firmami a blogerami są już zwyczajnym zabiegiem marketingowym, postanowiłam zwrócić uwagę na błędy, jakie popełniają influencerzy podczas kontaktu z przedstawicielem marek, a także podzielić się z Wami kilkoma radami, które zdecydowanie usprawnią Waszą relację z potencjalnym zleceniodawcą.

Pierwszy raz tutaj? Śledź bloga na Facebooku, Bloglovin' lub Bloggerze, aby być na bieżąco! :)
Od niemal od dwóch lat pracuję na stanowisku specjalisty ds. marketingu, a jednym z moich zadań jest kontakt z blogerami, w związku z czym na co dzień mam styczność z błędami, jakie popełniają osoby zwracające się do danej firmy z propozycją kooperacji.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że nie wiem wszystkiego, post ten ma na celu przedstawienie tego, co dla mnie jako decydenta, jest problematyczne w kwestii nawiązania współpracy między blogerem a firmą.

Mam nadzieję, że poniższe punkty okażą się pomocne i ułatwią Wam rozpoczęcie współpracy z markami!

Czego nie robić podczas kontaktu z marką?

1 Przede wszystkim nie należy pisać do firmy z pewnością, iż na 100% przyjmie Waszą ofertę. Marki są różne, tak samo ich priorytety, w związku z czym fakt posiadania 10 000 obserwatorów na Instagramie, przy czym profil uzupełniony jest jedynie 5 zdjęciami, nie sprawi, że adresat Waszej wiadomości przyjmie Was z otwartymi ramionami.
2Jeśli firma z jakiegoś powodu odmówi współpracy, nie decydujcie się na ponowienie kontaktu po miesiącu, dwóch. Dajcie trochę czasu – zarówno sobie, jak i danej marce, być może sami zdecydują się na przedstawienie Wam swojej oferty.
3Jeśli dopiero co założyliście profil np. na Instagramie, a już zależy Wam na nawiązywaniu współpracy z firmami, nie piszcie w pierwszej wiadomości „mój profil jest na razie mały, ale …”. Są przedsiębiorstwa, które nie zdają sobie sprawy z tego, jak odróżnić „duży profil” od „małego”, nie warto więc z góry prezentować swoich słabych stron.
4Podobnie do poprzedniego punktu, nie informujcie przedstawiciela firmy o tym, że dopiero zaczynacie kooperacje, bądź – co gorsza – że byłaby to Wasza pierwsza współpraca.
Patrzcie na to, jak na standardowy rodzaj pracy – jak wiemy, większość przedsiębiorstw szuka doświadczonych pracowników. ;)
5Prawdopodobnie najważniejszy punkt tej części – nie kłamcie. Bardzo łatwo jest sprawdzić wiarygodność danej osoby, to czy followersi na Instagramie są kupieni, bądź rzekome ogromne statystyki bloga.

Pamiętajcie, że dana marka promując się za pośrednictwem współpracy z blogerami i influencerami, decyduje się na kooperację z tymi osobami, które charakteryzują się pozytywnymi cechami osobowości, nie bądźcie więc aroganccy i nieuprzejmi, jeśli w danym momencie otrzymacie odpowiedź negatywną. Cały czas się rozwijacie i zmieniacie kontent, więc w każdym momencie dana marka może zainteresować się Waszą działalnością. :)

O czym nie zapominać podczas kontaktu z marką?

1Pamiętajcie o tym, żeby się przedstawić. Wiem, dziwne, ale nawet nie zdajecie sobie sprawy, jak często koresponduję z kimś, kogo imienia nawet nie znam.
2Kolejna zadziwiająca mnie kwestia – nierzadko zdarza się, że nadawca, przedstawiając swoją ofertę współpracy, nie podaje linku do swojego bloga lub profilu w mediach społecznościowych.  Nie zapominajcie o tym!
3Kontynuując poprzedni punkt – gdy piszecie do firmy, Waszą mocną stroną jest oferta, jaką możecie jej przedstawić. Warto więc napisać kilka słów o tym, na co z Waszej strony może liczyć dana marka.
4Ostatni punkt dotyczy stosowania się do zasad pisowni. Jeśli na dzień dobry dana osoba reprezentuje sobą brak znajomości podstaw ortografii i interpunkcji, to naprawdę ciężko jest brać ją na poważnie.

Nie można nie zauważyć, że wiele osób decyduje się na prowadzenie swojej strony, bądź profilu na Instagramie tylko z pobudek czysto materialnych, co – nie ukrywam – jest nieco przerażające.

A może Wy znacie jakieś rady, które przydadzą się innym blogerom podczas nawiązywania współpracy?

Post przypadł Ci do gustu?
Polub go lub udostępnij znajomym:






Brak komentarzy:

© 2012 - 2017 SIMPLISTIC. Wszystkie prawa zastrzeżone!@ SIMPLISTICBLOG